Interview multiple candidates
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio faucibus accumsan turpis nulla tellus purus ut cursus lorem in pellentesque risus turpis eget quam eu nunc sed diam.
Search for the right experience
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio.
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
- Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
- Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
- Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Ask for past work examples & results
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit consectetur in proin mattis enim posuere maecenas non magna mauris, feugiat montes, porttitor eget nulla id id.
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
- Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
- Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
- Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Vet candidates & ask for past references before hiring
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.
“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit nunc gravida purus urna, ipsum eu morbi in enim”
Once you hire them, give them access for all tools & resources for success
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.
Mým klientům z řad e-shopů přistávají v datovkách dopisy od ČTÚ skloňující zkratku DSA.
Přišel vám taky? Čeho se týká? A co s ním dál?
DSA je nařízení, které nám poslala Evropa, je už účinné a zaměřuje se, když to zjednoduším, na sociální sítě, tržiště nebo vyhledávače.
Pamatujete případy, kdy vám Instagram ztopil příspěvek a vám přišla jen obecná „notifikace“, že příspěvek porušoval pravidla komunity, čau a tím to haslo?
Tak i proti této „svévoli“ (a vašim následným domněnkám „pročjako“) předpis míří. Říká, jak mají platformy s vaším obsahem pracovat, pokud do něj chtějí sem tam zasáhnout.
Proč ale chodí výzvy e-shopům?
Protože, pokud čtu mezi řádky ČTÚ správně, i vy podle něj můžete být taková malá platforma pro cizí „obsah“. Zkrátka hosting. A to typicky tehdy, pokud na váš e-shop (nebo zkrátka i obyčejný web) můžu nahrát svůj obsah.
Tedy například, pokud:
👉🏻 u vás můžu zveřejnit svou recenzi
👉🏻 k vám můžu nahrát svůj komentář, video nebo fotku
👉🏻 můžu přispívat na váš blog
👉🏻 přes vás můžu třeba i prodávat svoje produkty a služby
Jinými slovy, pokud se na váš web může dostat obsah, který vloží někdo jiný než vy (a vaši zaměstnanci).
Co se do toho naopak nepočítá?
Pokud obsah nevkládám přímo přes vás, ale přes nějakou jinou službu (například API nebo jiný embedovaný nástroj, widget). Tedy pokud máte na svém e-shopu recenze z Heuréky, ale fakticky jsou vložené a editovatelné jen na Heuréce. Ne přímo u vás.
Co pro vás DSA znamená?
Pokud k vám na web můžu obsah nahrát, znamená to, že do jisté míry pod DSA spadáte.
Bez ohledu na to, zda vám výzva přišla nebo ne.
A s tím jdou, jak jinak, ruku v ruce opět nové povinnosti. Jaké?
1️⃣ Není potřeba se nikde registrovat, cokoliv platit, ani na dopis ČTÚ odpovídat. Slouží vám jen pro informaci ohledně této legislativy.
2️⃣ Na e-shopu (webu) zveřejněte e-mailovou adresu pro komunikaci s ČTÚ. Nemusí to být zcela nová e-mailová adresa (typicky to ale bývá dsa@muj-eshop.cz). Může to být klidně i vaše stávající info@muj-eshop.cz. Důležité je, abyste na ní byli dostupní️.
3️⃣ Napište, v jakém jazyce/jazycích ohledně DSA komunikujete. U nás to bude čeština (národní jazyk) a angličtina (mezinárodní, většině lidí dostupný jazyk).
4️⃣ Je potřeba zavést formulář (nebo jiné podobné řešení) pro nahlášení závadného obsahu. Ten má mít přinejmenším tato pole:
- důvody nahlášení obsahu
- políčko, kam můžu vložit ID/URL obsahu (například komentáře nebo recenze), který podle mě porušuje právo
- jméno nahlašujícího, jeho e-mailová adresa
- v závěru před odesláním formuláře má být toto prohlášení:
„Prohlašuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v tomto oznámení jsou přesné a úplné.“ (Ten pocit narůstajícího právního bezpečí mě tady úplně šimrá v zátylku.)
5️⃣ Ruku v ruce s tím by měl mít obsah, který uživatelé vkládají, své ID. Ať se dá přes reportovací formulář jednoduše nahlásit.
6️⃣ Na web doplňte do obchodních podmínek (nebo separé dokumentu) informace k tomu, za jakých podmínek a jak tento obsah třetích stran moderujete. Jinými slovy: co a za jakých podmínek můžete skrýt/omezit/smazat či zrušit. Kdybyste si s tím nevěděli rady, dejte mi vědět.
Pokud vám někdo obsah reportuje, co nejdřív mu obdržení potvrďte a poté mu pošlete i informaci o tom, co jste v té věci podnikli. Pokud reportovaný obsah omezíte, informujte o tom autora příspěvku nejpozději ten samý den, kdy na jeho obsah „sáhnete“.
Firmy, které mají víc než 50 zaměstnanců a roční obrat větší než 10 milionů EUR (tedy jsou středním nebo větším podnikem), mají těch povinností krapet víc. Nezapomeňte na to podrobněji mrknout.
Víc informací k DSA najdete v příručce ČTÚ, kterou Úřad rozesílá, a za kterou mu jistě patří dík. Najdete se, překvapivě, v kategorii „hosting“. Jen škoda, že to i z této příručky musím e-shopům (kterých máme v ČR desítky tisíc) dešifrovat. Inu, stále máme co dohánět.