Interview multiple candidates
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio faucibus accumsan turpis nulla tellus purus ut cursus lorem in pellentesque risus turpis eget quam eu nunc sed diam.
Search for the right experience
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio.
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
- Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
- Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
- Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Ask for past work examples & results
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit consectetur in proin mattis enim posuere maecenas non magna mauris, feugiat montes, porttitor eget nulla id id.
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
- Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
- Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
- Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Vet candidates & ask for past references before hiring
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.
“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit nunc gravida purus urna, ipsum eu morbi in enim”
Once you hire them, give them access for all tools & resources for success
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.
Pořádáte event pro pár desítek lidí? Prostory, catering, foťáky máte nachystané?
Tak teď už snad jen, ať vám nechybí ta správná „povolenka” k focení. Až se na sítích budete chlubit snímky návštěvníků, kromě módní policie vás totiž může nachytat i ta právní.
A protože konferenční sezóna je v plném proudu, posílám tahák, jak na věc.
Vyberte tu správnou „povolenku”
Pokud vám ďábel pokušitel našeptává, že jde o příliš povyku pro nic a obíhat účastníky s papíry se vám (pochopitelně) nechce, zkusím vás nasměrovat.
Mít oprávnění k focení totiž nebývá tak složité a pro každého profíka by to měla být samozřejmost.
Podle typu akce a množství lidí máte dvě cesty, kterými se vydat. Focení můžete opřít buď o souhlas, nebo tzv. oprávněný zájem.
Souhlas s focením
Mít souhlas s focením je (právně) ideální scénář. Lidem necháváte soukromí pevně v jejich rukách.
Myslete ale na to, že souhlas je potřeba získat individuálně, a tak po souhlasu sahejte, pokud:
👉🏼 jde o menší akci (např. komorní školení)
👉🏼 je tedy v lidské moci vybrat od každého účastníka „ano, to je v pohodě” zvlášť.
Tip: jak získat souhlas v praxi
Souhlas nemusí být nutně jen „papír”. Může to být i chování, ze kterého souhlas účastníka plyne. Například jeho úsměv, selfíčko či podobná póza do vašeho objektivu.
Fotíte reklamní kampaň? Souhlasy stranou. Jdou vzít kdykoliv zpět. Vybavte se smlouvou s modely, ať nečelíte zbytečnému tlaku na stažení nákladné kampaně. Smlouva totiž na rozdíl od souhlasu není snadno odvolatelná, a vy tak můžete mít klidnější spaní.
Oprávněný zájem
U větších akcí není v lidských silách souhlasy vybrat a rozlišit, koho jde a nejde fotit. Právě proto je tady oprávněný zájem.
O tuhle povolenku se opřete, pokud
👉🏼 jde o větší akce (např. větší marketingové konference, sportovní klání, kulturní události, dny otevřených dveří)
👉🏼 focení je očekávatelné, následné použití fotek obvyklé a není příliš invazivní do soukromí účastníků.
Dejme si pár příkladů:
✅ focení konference pro marketéry v počtu 100 lidí, fotky hodím na sítě
❌ focení přednášky pro oběti domácího násilí, fotky hodím na sítě
❌ konference pro HRisty, fotky hodím na sítě (to oprávněný zájem unese), ale potom je chci využít i do banneru na další akci
Zvláštní pozor si dejte na focení „citlivějších” akcí, např. konferencí nebo veletrhů s intimní tematikou. Tam se o oprávněný zájem raději neopírejte. Nejen že byste spadli, ale náraz by mohl bolet vaši pověst i peněženku.
A jak v praxi na oprávněný zájem?
- Zvažte, zda je focení pro návštěvníky očekávatelné. Nezasahujte nepřiměřeně do jejich soukromí.
- Dejte jim vědět, že fotíte! Na stránkách akce (v zásadách zpracování osobních údajů) a stejně tak při vstupu na akci samotnou („Na akci fotíme. Více informací najdete na /…/ Pokud na fotkách být nechcete, řekněte nám, zařídíme to.”)
- Dejte jim možnost říct „nechci”. Tedy jednoduše požádat organizátora nebo fotografa, aby se jim se svým objektivem vyhnul.
- Fotky před publikací projděte. Kýchací, mrkací a erotické snímky vyřaďte.
- Na sítích účastníky (bez jejich souhlasu) raději neoznačujte.
Ceduli „Vstupem do místnosti souhlasíte s pořizováním fotografií” si na dveře dát můžete, nemá ale žádnou právní relevanci. Vstupem do místnosti souhlasím jen s tím, že v té místnosti budu.
Komu se nelení, tomu se zelení
Za to, že den poté budete bez prosecco-kocoviny ruku do ohně nedám. Probudit se s tou právní by ale byla zbytečná škoda. Tak ať se akce vydaří!
POV: Váš rozpočet potom, co zveřejníte fotku bez povolenky na sociálních sítích:
Pokud by si vaši právníci se zásadami zpracování osobních údajů nevěděli rady, dejte vědět. Mrkneme na to.