Interview multiple candidates
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio faucibus accumsan turpis nulla tellus purus ut cursus lorem in pellentesque risus turpis eget quam eu nunc sed diam.
Search for the right experience
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio.
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
- Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
- Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
- Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Ask for past work examples & results
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit consectetur in proin mattis enim posuere maecenas non magna mauris, feugiat montes, porttitor eget nulla id id.
- Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
- Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
- Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
- Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Vet candidates & ask for past references before hiring
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.
“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit nunc gravida purus urna, ipsum eu morbi in enim”
Once you hire them, give them access for all tools & resources for success
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.
S příchodem nového roku si spousta marketérů hlasitě oddechla. Nejen proto, že skončilo hektické období předvánočních kampaní, ale přispěl k tomu i nový zákon o hazardních hrách. Ten totiž (konečně) propouští ze své moci marketingové soutěže a ty tak nyní spadají pod režim zákona o ochraně spotřebitele. Co to znamená v praxi?
Zjednodušeně řečeno to, že můžete dát sbohem složitým pravidlům soutěží. Už nemusíte kouzlit s výší výher, ani s „prvkem náhody“ tak, jak vás to učili právníci. Od letoška platí jediné: Slíbili jste výhru? Vyplaťte ji. Nejdřív ale raději dočtěte do konce…
Na co si dát u marketingových soutěží pozor
- Na nekalé obchodní praktiky
Pokud se vám nechce prokousávat paragrafy, pak ve zkratce: v soutěžních pravidlech nelžete, nedávejte zavádějící informace, nemanipulujte se spotřebiteli, vydejte výhry tak, jak jste v soutěžních pravidlech slíbili. Pokud by se vám přece jenom paragrafy prokousávat chtělo, tak hledejte v § 5, 5a, 5b zákona o ochraně spotřebitele (z. č. 634/1992 Sb.).
- Na ochranu osobních údajů
Zákon o ochraně osobních údajů je všudypřítomný – zpracováváte-li jména, emailové adresy, telefonní čísla, fotografie účastníků kampaně, nezapomeňte, že musíte dotyčné informovat o následujícím:
- kdo jste
- jaké údaje zpracováváte (kdo je pro vás zpracovává – třeba marketingová agentura)
- za jakým účelem je zpracováváte (za účelem zasílání zařazení do soutěže, kontakt vítěze, zasílání obchodních sdělení…)
- jak dlouho údaje uchováváte (třeba po dobu 3 let)
- zda údaje zpracováváte na základě zákona (například na základě zákona o ochraně osobních údajů, zákona o službách informační společnosti…) nebo na základě souhlasu účastníka (a chtít tento souhlas)
- že je případně možnost souhlas odvolat
- že je možnost zpřístupnit a opravit zadané údaje
- že je zde možnosti kontaktovat Úřad pro ochranu osobních údajů v případě, že se účastníkovi něco nepozdává.
Souhlas se zpracováním osobních údajů je na místě tam, kde si údaje o soutěžícím chcete ponechat i za jiným účelem, než je zařazení do soutěže a kontaktování soutěžícího, případně zasílání obchodních sdělení na získanou emailovou adresu. Buďte prozíraví a myslete dopředu.
Souhlas oddělte od ostatních ustanovení soutěžních podmínek, napište jej lidskou řečí bez právních složitostí, informujte v něm, co s osobními údaji budete dělat, jak dlouho si je ponecháte, vysvětlete soutěžícím, co se stane, pokud vám souhlas nedají (zda je přesto zařadíte do soutěže nebo ne) a souhlas si archivujte. Bude potřeba ho doložit, pokud vám přijde kontrola z Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Pokud si nejste s osobními údaji jistí v kramflecích, konzultuje kampaň raději s právníkem. Dobrý právník vás v téhle oblasti jednoduše zorientuje tak, abyste ho pro další soutěže už vlastně nepotřebovali.
- Na děti
Máte-li v hlavě vymyšlen koncept a cílovou skupinu, zamyslete se také nad tím, jestli je vaše cílovka z právního hlediska schopná dát souhlas s účastí v soutěži. Každý člověk s tím, jak dospívá a nabírá zkušenosti, zároveň nabývá schopnost sám za sebe jednat. Šestileté dítě, kterému prodáte zmrzlinu, má pravděpodobně už tolik rozumu, aby vědělo, co kupuje a kolik za to zaplatí. Je potřeba si však zvážit, jestli je totéž dítě rozumově natolik vyspělé, aby vám koupí zmrzliny a vyfocením se s ní u vašeho billboardu udělilo souhlas se zařazením do soutěže o předplatné zmrzlinové nadílky na rok dopředu. Že dítě doprovází starší sourozenec? To právníky až tak nezajímá…je potřeba mít s sebou rodiče.
Co se ještě hodí vědět?
- Účast v soutěži jde nyní podmínit koupí zboží nebo účastí v kampani.
- Vyhněte se finančním vkladům, sázkám do soutěže – spadli byste rovnýma nohama zpět do zákona o hazardních hrách.
Tak směle do soutěžení. A držme si palce, ať není tohle zjednodušení života marketérů ze strany zákonodárců jen ojedinělou vlaštovkou.