18.9.2018

Měli bychom se líp učit…

Měli bychom se líp učit…

Interview multiple candidates

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque  lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio faucibus accumsan turpis nulla tellus purus ut   cursus lorem  in pellentesque risus turpis eget quam eu nunc sed diam.

Search for the right experience

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit proin mi pellentesque  lorem turpis feugiat non sed sed sed aliquam lectus sodales gravida turpis maassa odio.

  1. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
  2. Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
  3. Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
  4. Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.

Ask for past work examples & results

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit consectetur in proin mattis enim posuere maecenas non magna mauris, feugiat montes, porttitor eget nulla id id.

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
  • Netus vestibulum dignissim scelerisque vitae.
  • Porttitor nibh est vulputate vitae sem vitae.
  • Amet tellus nisl risus lorem vulputate velit eget.
Vet candidates & ask for past references before hiring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.

“Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit nunc gravida purus urna, ipsum eu morbi in enim”
Once you hire them, give them access for all tools & resources for success

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit ut suspendisse convallis enim tincidunt nunc condimentum facilisi accumsan tempor donec dolor malesuada vestibulum in sed sed morbi accumsan tristique turpis vivamus non velit euismod.

Minulý týden Ústavní soud snad už definitivně uzavřel devět let starý případ kampaně Měl jsem se líp učit. Jistě originálně vystavěná kampaň měla za cíl zvednout návštěvnost webových stránek www.skoly.cz. Nutno přiznat, že svůj účel jistě splnila – trička s potiskem „Měl jsem se líp učit“, která přes den nosili dělníci v Praze 1 spolu s lopatami a sbíječkami v ruce, vzbudila nemalý rozruch a fotografie zachycující (z drtivé většiny) Romy v těchto žlutých tričkách obletěla republiku obdivuhodnou rychlostí.

Po – dá se říct že úspěšné – kampani přichází chvíle rozčarování. Kampaň neunikla ani pozornosti státu, který úsilí marketingové agentury odměnil pokutou. Reklama je podle názoru úřadů proti dobrým mravům, snižuje romské etnikum a podporuje stereotypy ve společnosti, které by neměly být tolerovány.

Překvapení? Jak pro koho…

Nutno uznat, že praxe marketérů se neobejde bez kreativních, originálních nápadů, ještě originálnějších provedení a sem tam odvahy vzít to pěkně „zvostra“. Jsou to koneckonců guerilly, které se zapisují do historie marketingu a rozebírají se s přáteli u piva. 

Moje praxe se za poslední roky zase neobchází bez opakovaných varování marketérům: nezavírejte před paragrafy oči. Mějte kuráž, jděte si pro potlesk publika za svůj husarský počin. Ale předtím se postavte k realitě čelem: čím „husarštější“ kousek, tím pravděpodobnější šedá právní zóna. 

Kampaň svým způsobem žije celých devět let – tak dlouho se marketingová agentura bije o svá práva. Tvrdí, že dělníci trička oblékli dobrovolně a že vlastně…nikde nevidí zvláštní problém. Soudy to vidí jinak – pomyslná hranice mezi žertem a snižováním určitého etnika byla překročena a bylo potřeba společnosti říct, že tento typ kampaní se nebude tolerovat.

Pro lidi z marketingu je to další cenné vodítko, kudy vedou bílá, šedá a černá pásma kreativity. Pro společnost zpráva, že jsou oblasti, o kterých se nežertuje. A pro agenturu Underline počin, který se za 60 tisíc korun dostane (nejen) do učebnic marketingu.